5 toptips om het eerste trimester van de zwangerschap te overleven – Newborn Baby

Gefeliciteerd met je zwangerschap, of het nu je eerste of vierde is! Zoals je waarschijnlijk maar al te goed weet, is het kweken van een klein mensje een enorme hoeveelheid werk voor je lichaam. Helaas is voor sommige vrouwen de hele zwangerschap ongelooflijk zwaar, maar voor anderen is het eerste trimester een unieke en uitdagende periode van misselijkheid, vermoeidheid, pijnlijke tepels, trek in eten en regelmatig naar de badkamer gaan.

We hebben 5 toptips verzameld om je door het eerste trimester te helpen, zodat je er wat meer van kunt genieten (of je in ieder geval minder ellendig voelt!).

1. Neem wat extra rust

Luister naar je lichaam als je je uitgeput voelt. Het heeft voldoende rust nodig terwijl het doet wat het moet doen om de perfecte omgeving te creëren voor je zich ontwikkelende baby. Dat kan betekenen dat je hier en daar een dutje doet als dat mogelijk is, of iets uitbesteedt zodat je wat welverdiende tijd op de bank kunt krijgen, en nee zegt tegen sociale activiteiten. Dit is het moment om als mama aan zelfzorg te beginnen, een vaardigheid die oefening vergt, maar die van onschatbare waarde zal zijn tijdens je moederschapsreis.

2. Draag een comfortabelere bh

Het is vaak het eerste teken dat vrouwen zwanger zijn, dus als je gevoelige borsten en tepelveranderingen ervaart, is het tijd om naar goed passende zwangerschapsbeha’s te kijken. Zoek iets zachts en comfortabels dat je niet beperkt of extra pijn veroorzaakt. De hormonen in je lichaam zorgen ervoor dat je borsten klaar zijn om borstvoeding te geven, zodat je borsten in omvang kunnen blijven groeien, wat betekent dat je tijdens de zwangerschap moet worden omgebouwd.

3. Zoek snacks die je binnen kunt houden

Honger maar misselijk voelen is de slechtste combinatie! Je verhongert de hele tijd, maar van alles word je misselijk. Het punt is dat je je vaak beter voelt als je wat eten in je maag krijgt. Maar het is iets vinden waar je niet van gaat kokhalzen. Het is oké om de hele dag te snacken in plaats van te gaan zitten voor drie vierkante maaltijden. Probeer neutraal voedsel te eten, zoals crackers, noten of gewone toast; of iets met gember erin zoals gemberkoekjes of gemberthee.

4. Maak je niet al te veel zorgen over je gewicht

U kunt snel veel aankomen, of u kunt wat afvallen (dankzij de misselijkheid en niet veel willen eten), of u merkt misschien dat u niet veel aankomt in het eerste trimester. Dat is allemaal heel normaal en je verloskundige of verloskundige houdt dat sowieso in de gaten. Bespreek het natuurlijk met hen als je je ooit zorgen maakt.

5. Geef je energieniveau een boost

Blijf sporten, ook al is het elke dag een blokje om. Een dosis vitamine D, frisse lucht en wat beweging helpen je energieniveau op peil te houden. Praat met uw zorgverlener over het veiligste type oefening voor u en uw bub voordat u iets probeert. Vergeet niet om uw prenatale vitamines in te nemen, en als u er zin in heeft, overweeg dan om enkele veranderingen in uw dieet aan te brengen om ervoor te zorgen dat u een voedzaam zwangerschapsdieet krijgt.

(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = “//connect.facebook.net/ru_RU/sdk.js#xfbml=1&appId=1502832983321408&version=v2.0”;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘init’, ‘473574179978310’);
fbq(‘track’, ‘PageView’);

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Terrababy.nl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart